Aveti intrebari?
Aboneaza-te

Dezvolta un model de business mai puternic

Resurse » Dezvolta un model de business mai puternic

  alpha logo

 
 

Comparativ cu acum 7-8 ani, multe companii gasesc ca este dificil sa realizezi o crestere sustinuta a business-ului. Problema acestor companii este ca strategiile de business pe care le-au utilizat in trecut nu mai sunt adecvate in prezent.

‘Modelul de Business” reprezinta sistemul care defineste modul in care business-ul tau opereaza si produce bani.

Fiecare business investeste bani in resurse si activitati in scopul de a crea plus valoare si beneficii pentru care clientii sunt dispusi sa plateasca mai mult.
 
Fiecare model de business are la baza 2 intrebari simple:

  • Cine este clientul?
  • Ce anume face ca nevoia sau cerinta clientului sa fie satisfacuta?Afacerile care sunt in competitie din cadrul aceluiasi sector de activitate pot avea modele foarte diferite in functie de viziunea lor despre cine este clientul, ce anume doreste si cum poate fi cel mai bine servit.

Cu toate acestea, spre deosebire de piata sau economie, fiecare din elementele de baza ale modelului tau de business este sub controlul tau.

Decizia ta asupra fiecarui element va detemina succesul business-ului tau in viitor. De ce este important ?
Pentru ca schimbarea se intampla iar schimbarea din ziua de azi se intampla intr-un ritm mai rapid decat oricand inainte și dincolo de controlul nostru personal. Apar noi competitori incomozi care nu mai respecta regulile, cu tehnologii noi, modalitati diferite de a face lucrurile, preturi si costuri reduse pe scara larga. Unii dau chiar produsele pe gratis.

Cu clientii se intampla la fel, vor mai mult, doresc reduceri si isi impartasesc in piata opiniile despre produsul sau serviciul tau. In lumea intreaga, in fiecare an 134 mililoane de “clienti” noi sunt nascuti si 56 milioane mor – in mod similar in cazul afacerilor, clientii vechi inceteaza sa mai existe pe cand noii clienti potentialii au alte idei si moduri de a face lucrurile.

Referitor la afacerea ta, marimea acesteia, metodele, structura, procesele si modurile de lucru care au functionat atat de bine anul trecut pot sa nu mai functioneze anul viitor. Spiritul antreprenorial care te-a calauzit in primii ani este insuficient sa te conduca prin fazele urmatoare prin el insusi. Poti sa nu faci nimic si astfel slabiciunile tale te vor duce din rau in mai rau iar punctele tale tari vor disparea.

Internetul a avut un impact radical distrugand multe afaceri care au esuat in a-si adapta modelele de business; in acelasi timp au fost create multe alte afaceri care folosesc Internetul ca parte principala a modelului lor de business.

Asa ca de ce sa nu faci azi ceea ce competitorii tai vor face maine? Foloseste oportunitatea de a schimba lucrurile acum, inainte de a fi fortat sa le schimbi !

 

7 elemente esentiale pentru tine si compania pe care sa le pui in practica

  • Solutii diversificate de business. Foloseste-te de expertiza si competentele celor care inteleg provocarile in afaceri si stiu ce inseamna sa dezvolti un business infloritor sau sa il distrugi cu alegeri si decizii neinspirate. Acestia pot fi specialisti, consultanti, oameni de afaceri sau grupuri formate din antreprenori cu experienta dovedita in ani si ani de practica. Acceseaza grupurile de antreprenori care iti pot pune la dispozitie know-how-ul de care tu ai nevoie. 
  • Strategie si profit. Stabileste care este cea mai buna directie de crestere pentru compania ta. Multe companii pierd extrem de mult timp si resurse pentru a pune in practica optiuni care din start sunt sortite esecului. "Stingerea incendiilor" iti consuma nu doar energia si resursele tale, iti decimeaza profitul, demotiveaza angajatii, te costa bani, pierzi clienti si pozitia in piata pentru care ai luptat din greu sa o atingi. Revizuieste-ti planul de afaceri, implica-ti toti angajatii in atingerea obiectivelor pe care ti le-ai propus, construieste-ti un model de leadership strategic care sa te inspire nu doar pe tine ci si pe angajatii tai.
  • Dezvolta o atitudine de invingator. Unii lideri de business isi saboteaza cresterea companiilor lor prin complacerea in regres si dispretuirea succesului lor. Dezvolta o atitudine pozitiva legata de obiectivele de crestere ale companiei tale si opune-te regresului.
  • Recruteaza oamenii potriviti pentru compania ta. Liderii de business petrec mult din timpul lor facand managementul oamenilor nepotriviti. Intareste echipa ta prin recrutarea oamenilor potriviti, talentati si care au competentele necesare sa lucreze in compania ta. Imbunatateste dramatic interviurile tale de selectie a oamenilor potriviti de care ai nevoie pentru a-ti dezvolta compania.
  • Implementeaza cu succes prioritatile. Multe companii au strategii pentru cresterea lor dar esueaza in realizarea cresterii rapide. De ce ? Raspunsul este de obicei implementarea slaba a strategiilor. Planifica, cum sa implementezi cu success prioritatile de crestere ca proiecte de crestere. La fiecare 3 luni obtine un progress semnificativ si sustinut.
  • Creste vanzarile profitabile. Sunt companii, si nu sunt putine, care intampina dificultati mari in a-si creste vanzarile iar concurenta careia trebuie sa-i faca fata, poate ridica de cele mai multe ori obstacole greu de trecut. Inainte de a merge mai departe cu planul actual, raspunde-ti la urmatoarele intrebari:
    • care este impactul negativ asupra companiei tale pentru ca nu isi atinge obiectivul de atragere a clientilor profitabili?
    • cat timp si bani esti pregatit sa investesti in urmatoarele 12 luni pentru a-ti creste eficienta in obtinerea unui nr suficient de mare de clienti profitabili?
  • Punctele tari ale business-ului tau. Fie ca sunt schimbari in piata, la concurentii tai, in ofertare, clientii sunt din ce in ce mai pretentiosi, vor mai mult pentru pentru mai putin, apar tehnologii noi care influenteaza nu doar viata de zi cu zi ci si modul in care facem business. In fima ta, pe masura ce creste, metodele, sistemele operationale, politicile si regulile de business care au functionat foarte bine acum 1 an sau doi ar putea sa nu mai functioneze la fel si anul viitor. Revizuieste-ti modelul de business tinand cont si de:
    • punctele slabe din modelul tau de business asa cum este azi, stii care sunt?
    • ce ar putea face concurenta ta ca sa-ti distruga afacerea?
    • care sunt constrangerile care te tin pe loc sau te trag inapoi de pe directia in care ti-ai propus sa mergi?

 

The Alpha Group (T.A.G.), divizie a Grupului Noble Manhattan UK, este o platforma globala formata din grupuri de antreprenori si directori ai IMM-urilor care lucreaza impreună pentru a-si duce afacerea la un nou nivel de dezvoltare, indiferent ce înseamna asta pentru fiecare dintre ele

 

Where Businesses Come Together to Grow

 

Top